Varázskapu
A tehetséggondozásról röviden
A tehetséggondozás alapját Klaus Vopel játékgyűjteménye képezi, melyet dr. Göbels Orsolya adaptált. Eszköze az alkotó-teremtő képzelet. A gyermekkori fejlődésben a valóság mélyebb megismerésével, a tapasztalati sémák gyarapodásával a teremtő képzelet is beindul. A képzelet energiabázis, növeli az önértékesség érzését, a valóságban gyökerezik, de a jövőre fókuszál. A programban eszközként felhasznált különféle fantáziajátékok hozzájárulnak ahhoz, hogy a gyerekek megtapasztalhassák, hogyan használhatják fel szervezetük teljességét a lehető legharmonikusabban, s megtapasztalhassák, hogy saját életritmusukat befolyásolni, kontrollálni tudják.
A tehetséggondozás célja
A Varázskapu program hátrányos helyzetű kisiskolás (első és második osztályos) gyermekeknek kíván lehetőséget adni ahhoz, hogy alkotók, barátságosak, a tanulásra illetve egymás felé nyitottak legyenek, s hogy megtanulják az önirányítás képességét.
A tehetséggondozáson feldolgozásra kerültek az alábbiak
— Szintfelmérés
— Fantáziajátékok (pl. Erdőben, Pattogatott kukorica, Az óriás és a törpe, Varázskiáltás, Stop, Gyertya, Varázstollacska, Sortelefon, Lufi)
— verbális élménymegosztás
— Grafikus élményfeldolgozás: egyéni rajzolás, a rajz meséjének egyéni meghallgatása
A tehetséggondozáson fejlesztett készségek, kompetenciák
— Nagy- és finommozgás
— Vizuomotoros koordináció
— Testsémafejlesztés
— Egyensúlyérzék
— Vizuális észlelés
— Tapintásos, sztereognosztikus észlelés
— Mozgásos kinesztetikus észlelés
— Akusztikus kinesztetikus észlelés
— Hallási észlelés
— Verbális kifejezőkészség
— Koncentráció
— Térpercepció
— Interszenzoros működés
A tehetséggondozáson alkalmazott módszerek
— Bemutatás
— Megfigyelés
— Beszélgetés
— Játék
A tehetséggondozás célcsoportja
Általános iskolások (1. osztály)
Létszám, időtartam
1-4 fő, 2×45 perc
Együttműködő partner
Nyitott Ajtó Baptista Általános Iskola, Miskolc
Hogyan fogadták a résztvevők a foglalkozás(oka)t? Mivel kapcsolatban mutattak lelkesedést, aktív részvételt?
„Örömmel, érdeklődéssel fogadták a gyerekek a foglalkozásokat. A rajzolással (grafomotoros élmény megosztásával) kapcsolatban mutattak elsősorban érdeklődést. A Varázsszőnyeg fantáziajátékban egy olyan játékra hívtam meg őket, melyben egy varázsszőnyegen repülhettek. A Delfin játékban a vízben úsztunk, de nagyon elfáradtunk, és ezt szerencsére egy delfin észrevette. Az Ajándék egy nagyvárosba kalauzolt minket, ahol épp egy baráti társasággal találkoztak a résztvevő gyerekek képzeletben. A Lufi mozgásos játék, amely a gyermekek azon képességét hangsúlyozta, hogy egyszerre gyengédek és természetesek tudjanak lenni. A Varázskiáltás játék abban segített, hogy az aktív, feszültséggel teli tevékenységből nyugodt tevékenységhez tudjanak fogni.”
Idézetek a tehetséggondozáson résztvevőktől
„— Hol láttad ezeket a formákat?
— Egy erdőben.
— Mikor jártál erdőben?
— Ma.
— Kivel voltál az erdőben?
— Sok mindenkivel.
— Szereted az erdőt?
— Igen.
— És mi a kedvenced ott?
— Az állatok. A nyuszik.”
A tehetséggondozás vezetője
Bujdosné Sass Andrea, gyógypedagógus
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése