Google+

Varázskapu



A tehetséggondozásról röviden



A tehetséggondozás alapját Klaus Vopel játékgyűjteménye képezi, melyet dr. Göbels Orsolya adaptált. Eszköze az alkotó-teremtő képzelet. A gyermekkori fejlődésben a valóság mélyebb megismerésével, a tapasztalati sémák gyarapodásával a teremtő képzelet is beindul. A képzelet energiabázis, növeli az önértékesség érzését, a valóságban gyökerezik, de a jövőre fókuszál. A programban eszközként felhasznált különféle fantáziajátékok hozzájárulnak ahhoz, hogy a gyerekek megtapasztalhassák, hogyan használhatják fel szervezetük teljességét a lehető legharmonikusabban, s megtapasztalhassák, hogy saját életritmusukat befolyásolni, kontrollálni tudják.



A tehetséggondozás célja



A Varázskapu program hátrányos helyzetű kisiskolás (első és második osztályos) gyermekeknek kíván lehetőséget adni ahhoz, hogy alkotók, barátságosak, a tanulásra illetve egymás felé nyitottak legyenek, s hogy megtanulják az önirányítás képességét.





A tehetséggondozáson feldolgozásra kerültek az alábbiak



— Szintfelmérés

— Fantáziajátékok (pl. Erdőben, Pattogatott kukorica, Az óriás és a törpe, Varázskiáltás, Stop, Gyertya, Varázstollacska, Sortelefon, Lufi)

— verbális élménymegosztás

— Grafikus élményfeldolgozás: egyéni rajzolás, a rajz meséjének egyéni meghallgatása



A tehetséggondozáson fejlesztett készségek, kompetenciák



— Nagy- és finommozgás

— Vizuomotoros koordináció

— Testsémafejlesztés

— Egyensúlyérzék

— Vizuális észlelés

— Tapintásos, sztereognosztikus észlelés

— Mozgásos kinesztetikus észlelés

— Akusztikus kinesztetikus észlelés

— Hallási észlelés

— Verbális kifejezőkészség

— Koncentráció

— Térpercepció

— Interszenzoros működés



A tehetséggondozáson alkalmazott módszerek



— Bemutatás

— Megfigyelés

— Beszélgetés

— Játék



A tehetséggondozás célcsoportja



Általános iskolások (1. osztály)





Létszám, időtartam



1-4 fő, 2×45 perc



Együttműködő partner



Nyitott Ajtó Baptista Általános Iskola, Miskolc



Hogyan fogadták a résztvevők a foglalkozás(oka)t? Mivel kapcsolatban mutattak lelkesedést, aktív részvételt?



„Örömmel, érdeklődéssel fogadták a gyerekek a foglalkozásokat. A rajzolással (grafomotoros élmény megosztásával) kapcsolatban mutattak elsősorban érdeklődést. A Varázsszőnyeg fantáziajátékban egy olyan játékra hívtam meg őket, melyben egy varázsszőnyegen repülhettek. A Delfin játékban a vízben úsztunk, de nagyon elfáradtunk, és ezt szerencsére egy delfin észrevette. Az Ajándék egy nagyvárosba kalauzolt minket, ahol épp egy baráti társasággal találkoztak a résztvevő gyerekek képzeletben. A Lufi mozgásos játék, amely a gyermekek azon képességét hangsúlyozta, hogy egyszerre gyengédek és természetesek tudjanak lenni. A Varázskiáltás játék abban segített, hogy az aktív, feszültséggel teli tevékenységből nyugodt tevékenységhez tudjanak fogni.”



Idézetek a tehetséggondozáson résztvevőktől



„— Hol láttad ezeket a formákat?

— Egy erdőben.

— Mikor jártál erdőben?

— Ma.

— Kivel voltál az erdőben?

— Sok mindenkivel.

— Szereted az erdőt?

— Igen.

— És mi a kedvenced ott?

— Az állatok. A nyuszik.”



A tehetséggondozás vezetője



Bujdosné Sass Andrea, gyógypedagógus

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése