Google+

Egészséges életmód



A szakkörről röviden



Az egészségnevelő szemléletformáló szakkörrel egy olyan szellemiséget alakítunk ki, amely tudatos egészségmegőrző és fejlesztő magatartásra ösztönöz, amelynek során a gyerekek fokozatosan kontrollt nyernek saját életük, egészségi állapotuk felett. Egy olyan gondoskodó közösséget szeretnénk fejleszteni, amely biztosítja a gyerekek számára a testi-lelki jólétet.



A szakkör célja



— Elősegíteni az önismeretet és az önbecsülést

— Fejleszteni a döntési képességet

— Ügyességfejlesztés játékos formában

— A sportágak, a mozgásformák megszerettetése

— A játékigény kielégítése, kreatív mozgás (zsonglőrködés, pourcor)

— A mozgatórendszer deformitásának prevenciója

— Boldog és boldogságra képes emberek nevelése



A szakkörön feldolgozásra kerültek az alábbiak



— Az egészséges életmódról, a sport szeretete

— Egyéni állapotfelmérés

— Ismerkedés a sporteszközökkel

— Kihez milyen sportág áll hozzá közel

— Zsonglőrködés

— Közös biciklizés



A szakkörön fejlesztett készségek, kompetenciák



— Állóképesség

— Labdakezelés

— Koncentrálóképesség

— Csapatmunkában részvétel



A szakkörön alkalmazott módszerek



— Beszélgetés

— Bemutató

— Csapatjáték

— Egyéni feladatmegoldás

— Csoportos foglalkozás



Együttműködő partner



ÁMK Kossuth Lajos Általános Iskola, Monok

Komlóstetői Általános Iskola, Miskolc



A szakkör célcsoportja



Általános iskolai csoport (5–8. osztály)



Létszám, időtartam



6 fő, 4×45 perc



Hogyan fogadták a résztvevők a foglalkozás(oka)t? Mivel kapcsolatban mutattak lelkesedést, aktív részvételt?



„Nagyon jó volt, hogy már az első napon vittünk eszközöket, mert nem nagyon lehetett velük beszélgetni. Vannak csendesebb gyerekek, de igen nehéz roma fiatalokat meggyőzni, hogy együttműködjenek több órán keresztül. Sok volt a bekiabálás, beszólás. Próbáltuk magunkat megismertetni velük, megvilágítani a program fontosságát, a sport szeretetét, hogy mit akarunk, és mi ezzel a célunk. Ezen a beszélgetésen segített az osztályfőnök. Tartottunk bemutatót, zsonglőrködtünk, ők kurjongattak, és mindenki azonnal ki akarta próbálni. Nehezen indult, de a végére már teljesen aktív gyerekekké váltak.

Sportolni, ügyeskedni mindenki szeret, mindenki be akarja bizonyítani — talán csak saját magának —, hogy ő erre képes, ezt még Monokon, a roma fiatalok körében is elértük. Ezt a lelkesedést ki is használtuk a módszereink alkalmazásakor. A jelentkezők minden programban aktívan részt vállaltak, de beszélgetésre nem voltak fogékonyak. A több lehetőség választása itt megfelelő megoldás volt. Reméljük, hogy jó hatást tudtunk elérni.”



Idézetek a szakkörön résztvevőktől



„Jó nagyon a sport. Jó a többieknek is. Bementünk Miskolcra, voltunk a strandon. A biciklisverseny is jó volt. Ami nap jó volt, mert zsonglőrködtünk, jojóztunk, egyensúlyoztunk. Közösen frizbiztünk, dobáltuk a labdát. ”



„Nagyon jól éreztem magamat, szeretném, ha több ilyen volna. Szerintem ez nagyon jó, jó volna, ha több sport volna — biciklizés, zsonglőrködés. Én szerintem az egész mindenki, aki itt volt, az nagyon jól érezte magát.”



„Voltunk a táborban, sokat bicikliztünk, megnéztük a várost, elmentünk uszodába, sokat zsonglőrködtünk. Szerintem ez mindenkinek tetszett, és nekem is. Jó lenne, ha lenne minél több ilyen alkalom, hogy tudjunk ilyeneket csinálni, mert sokat fejleszt rajtunk a sport: az agyunkat, meg mindenünket.”



A szakkör vezetője



Egri Gábor, ifjúságsegítő

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése