K.O.M.P. (Kreatív-oktatási művészeti projekt) — projektleírás
A K.O.M.P. projekt célja közös hosszútávú partnerség kialakítása volt olyan helyi és más kistérségekben működő nevelési-oktatási intézményekkel, melyekben volt nyitottság a rendhagyó képzési és kortárs művészeti elemek bevezetésére. A pályázó Szépmesterségek Alapítvány fontosnak tartotta, hogy a közművelődési feladatokat ellátó civil művészeti szervezet szolgáltatásaival nyisson az iskolák felé, s megerősítse velük szakmai kapcsolatait.
További célként fogalmazódott meg a projekt írásakor Miskolc város és a megye képzési palettájának színesítése, kiegészítése, hiánypótló kortárs művészeti elemek bevezetése az iskolák hétköznapjaiba.
Végül egy szintén fajsúlyos célt említünk meg: a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátása során nemcsak a diákok rendhagyó, kortárs művészethez kapcsolódó nyitottá tételére törekedtünk folyamatosan, hanem kitűztük azt is, hogy a művészeti diskurzus folyamába beleszőjük a társadalmi érzékenyítést, az esélyegyenlőségi kérdéseket és integrációs módszereket is.
A Szépmesterségek Alapítvány a következő iskolákkal kötött együttműködési megállapodást (az iskolák köre kiterjed a miskolci, a szerencsi és a tiszaújvárosi kistérségekre):
1. Kossuth Lajos Általános Iskola, Monok
2. Zrínyi Ilona Gimnázium, Miskolc
3. Nyitott Ajtó Baptista Általános Iskola, Miskolc
4. Herman Ottó Gimnázium, Miskolc
5. Bocskai István Gimnázium, Szerencs
6. Százszorszép Óvoda Bársony János Úti Tagóvodája, Miskolc
7. Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola, Hejőkeresztúr
8. Földes Ferenc Gimnázium, Miskolc
9. Komlóstetői Általános Iskola, Miskolc
10. II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, Miskolc
11. Miskolci Magister Gimnázium, Miskolc
12. Gábor Áron Szakközépiskola, Miskolc
Röviden összegezve: projektben 9 havi szakkört, 3 heti szakkört, 6 tehetséggondozást és 9 témahetet/témanapot valósítottunk meg. A K.O.M.P. projekt által megvalósított támogató foglalkoztatási formák:
Kossuth Lajos Általános Iskola, Monok
Hagyományőrző művészeti tehetséggondozás 20 alkalommal, 5 fővel
Egészséges életmód havi szakkör 20 alkalommal, 6 fővel
Témahét 20 fővel
Zrínyi Ilona Gimnázium
Színházi havi szakkör 12 alkalommal 9 fővel
Színházi témahét 20 fővel
Nyitott Ajtó Baptista Általános Iskola
Varázskapu havi szakkör 30 alkalommal, 4 fővel
Integrációs-esélyegyenlőségi témanapok 3 alkalommal, alkalmanként 20-20 fővel
Herman Ottó Gimnázium
Kreatív írás heti szakkör 24 alkalommal, 6 fővel
Kreatív írás témahét 20 fővel
Bocskai István Gimnázium, Szerencs
Kreatív írás havi szakkör, 5 fővel
Százszorszép Óvoda Bársony János Úti Tagóvodája
Filcmesék havi szakkör 4 óvodai csoporttal, csoportonként 15-15 fővel
Filcmesék témahét 15 fővel
Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola
Nyelvi játék havi szakkör 10 alkalommal
Földes Ferenc Gimnázium
Print Screen heti szakkör 24 alkalommal, 6 fővel
Integrációs-esélyegyenlőségi témanapok 3 alkalommal, alkalmanként 20-20 fővel
Komlóstetői Általános Iskola
Hagyományőrző művészeti tehetséggondozás 10 alkalommal, 5 fővel
Egészséges életmód szakkör, 6 fővel
Témahét 20 fővel
II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Nyitott Ajtó Baptista Általános Iskola
összevont csoportban Dobkör tehetséggondozás 2×4 fővel
II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Integrációs-esélyegyenlőségi témahét/témanapok 20-20 fővel
Miskolci Magister Gimnázium
„Street latin táncok” szakkör 12 fővel
Gábor Áron Szakközépiskola
Hagyományőrző művészeti tehetséggondozás, 5 fővel
Témahét 20 fővel
Az iskolai foglalkozásokkal párhuzamosan a szakmai megvalósítókkal közösen végeztük a kreatív szakmai-módszertani portfólió fejlesztését, elkészítését, melynek következtében a megszületett ez a szakmai módszertani kiadvány és DVD.
A projekt céljait e sokszínű tevékenységpaletta megvalósításán keresztül, a célcsoportokkal (nevelési-oktatási intézmények, diákok) folyamatosan egyeztetve és tőlük visszajelzést kérve tudtuk elérni, jelen szakmai-módszertani portfólió pedig a folytonosságot és a fenntarthatóságot hivatott biztosítani.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése