Google+

Street latin





A szakkörről röviden



Középiskolás diákok különböző, ma divatos latin táncok alapfiguráit tanulhatják meg (salsa, bachata). A táncokat párban és csoportosan is tanulják, folyamatos párcserével. Ezek a mai modern zenére is jól „működő” táncok rávilágítanak arra, milyen a férfi-nő viszonyrendszer ismerkedéskor, párkapcsolat kialakításában. Elsajátításukkal oldódhatnak a fiatalokban gyakran meglévő feszültségek, a „hogyan is ismerkedjek, hogyan szólítsam meg?”. A tánc tehát amellett, hogy „jó buli”, vagyis kikapcsolódást ad, feltölt, mindenképp segít oldani a feszültséget.



A szakkör célja



A műhely célja, hogy olyan fiatalokhoz vigyük el a társastánc hangulatát és szellemiségét, akik egyébként maguktól nem járnának sehová, vagy nem tanulnak ilyet. Nem tagozatos gimnáziumba járnak, a hétköznapjaiknak nem, vagy egyre kevésbé része, hogy megtanuljanak társastáncolni, együtt táncolni, férfiként és nőként, csapatként. Cél, hogy egy konkrét, közösen előadandó koreográfiát is be tudjanak a foglalkozások végére mutatni.



A szakkörön feldolgozásra kerültek az alábbiak



— A salsa keletkezése, stílusjegyei, ritmusa, zenei világa, alaplépések

— Salsa-lépések begyakorlása egyedül és párban

— Salsa körtánc, figurák, lépések egyéni és párban gyakorlása

— A bachata keletkezése, stílusjegyei, ritmusa, zenei világa, alaplépések

— Bachata-lépések begyakorlása egyedül és párban is

— Bachata kör- és sortánc, figurák, lépések egyéni és párban gyakorlása



A szakkörön fejlesztett készségek, kompetenciák



— A társasági táncolás alapszabályai, férfi és nő viszonya

— Kézfogások, tartások, karmunka, forgatások

— Térbeli orientáció, térforma-tartás

— Csoporthoz alkalmazkodás



A szakkörön alkalmazott módszerek



— Megfigyeltetés

— Ritmustapsolás, ritmizálás

— Utánzás, önálló táncolás, párban táncolás, párcserével táncolás



Együttműködő partner



Magister Gimnázium, Miskolc



A szakkör célcsoportja



Középiskolai csoport (9–12. osztály)



Létszám, időtartam



12 fő, 2×45 perc



Hogyan fogadták a résztvevők a foglalkozás(oka)t? Mivel kapcsolatban mutattak lelkesedést, aktív részvételt?



„Először idegenkedve fogadták a feladatokat, de utána fokozatosan belejöttek. Az egyszerűbb, többször ismételt lépésekkel szemben mutattak érdeklődést, zavarban voltak vélt ügyetlenségük miatt. A körben, állandó párcserével végzett figurasorok aratták a legnagyobb sikert: »Rueda de Casino« — ezt a salsa-tánc tanulásakor alkalmaztam, a párok kört alkotva, vezényszóra (ez általában a figura neve), a megtanult figurákat szinkronban táncolták, vezényszóra párt cseréltek.”









Idézetek a szakkörön résztvevőktől



„Nagyon jó élményeket adott a műhely, vadi új dolgokat tanultunk, és az osztályt is nagyon összehozta szerintem.”



„Sport terén nagyon hasznosnak találom, mert szinte olyan, mintha egy kétórás edzésen lettünk volna minden nap. Szerintem minden sportághoz tökéletesen illik ez, mivel nagyon sokat tud segíteni.”



„Segített szerintem a testtartásunkban is, mert ilyen lomhák voltunk az elején, és aztán a végére egész fejlődőképesek lettünk.”



A szakkör vezetője





Marschalkó Edit, művészeti igazgatóhelyettes, Balázs Győző Református Líceum

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése