Google+

Print Screen

A szakkörről röviden



A Print Screen digitális kompetenciákat erősítő szakkör középiskolás tanulóknak kíván lehetőséget adni ahhoz, hogy teljes körű alkotófolyamatok során — a tervezéstől a kivitelezésig — alakíthassák látásmódjukat, fejleszthessék kreativitásukat, és azon képességeiket, melyek szükségesek az önálló és csoportos munkavégzéshez, és olyan technikai és eszközismeretekre tegyenek szert, melyek segítségével elképzeléseiket megvalósíthatják.



A szakkör célja



A program a tipográfia, az alkalmazott grafika és a számítástechnika eszközeivel igyekszik fejleszteni a kreatív gondolkodást, az esztétikai értékrendet és a produktív szoftverhasználatot.



A szakkörön feldolgozásra kerültek az alábbiak



— A design és az alkalmazott grafika történeti áttekintése, területei, elemei, jelentősége

— Névjegy készítése szabad kézzel

— Vektorgrafikus, bittérképes és kiadvány-szerkesztő programok, ikonok, piktogramok

— Ismerkedés az InkScape ingyenes vektorgrafikus programmal, a program grafikai lehetőségei

— Piktogramok tervezése és rajzolása, infografika, prezentáció

— Családi vagy baráti/osztályközösségi kapcsolatokat ábrázoló infografika készítése csoportmunkában

— Színelmélet, színhasználat, színátmenetek, az RGB és CMYK színtér

— Egy mobiltelefon-alkalmazás felületének, kezelőgombjainak megtervezése, megrajzolása

— Színkontrasztok optikai hatásai

— Csomagolópapír tervezése, elkészítése ritmusosan ismétlődő formákkal

— Logó és arculat: közismert márkák logóinak elemzése, arculatuk elemei, arculati kézikönyvek

— Kisarculati elemek tervezése, elkészítése csoportmunkában

— A fénykép: komponálás, témaválasztás

— A fotófeldolgozás alapjai (pixel, dpi), a bittérképes képmanipuláló programok

— Ismerkedés az ingyenes GIMP képmanipuláló szoftverrel

— Karácsonyi címke tervezése, készítése; egyéni újévi üdvözlő tervezése, elkészítése és kivitelezése digitális nyomdagépen

— Betűtörténet, tipográfiai alapismeretek, kiadványszerkesztő programok

— Ismerkedés az ingyenes SCRIBUS kiadványszerkesztő programmal

— Meghívó tervezése, készítése

— Nyomdai alapismeretek, nyomdalátogatás



A szakkörön fejlesztett készségek, kompetenciák

— Önismeret, önreflexió

— Problémafelismerés és problémamegoldás

— Kommunikáció, kifejezőkészség

— Elemzőkészség

— Kreativitás

— Összpontosítás

— Kooperáció





A szakkörön alkalmazott módszerek



— Szemléltetéssel egybekötött előadás

— Egyéni műhelymunka

— Csoportos műhelymunka



Együttműködő partner



Földes Ferenc Gimnázium



A szakkör célcsoportja



Középiskolai csoport (9–12. osztály)



Létszám, időtartam



6 fő, 4×45 perc



Hogyan fogadták a résztvevők a foglalkozás(oka)t? Mivel kapcsolatban mutattak lelkesedést, aktív részvételt?



Idézetek a szakkörön résztvevőktől



A szakkör vezetője





Tellinger András, grafikus

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése