A szakkörről röviden
A Print Screen digitális kompetenciákat erősítő szakkör középiskolás tanulóknak kíván lehetőséget adni ahhoz, hogy teljes körű alkotófolyamatok során — a tervezéstől a kivitelezésig — alakíthassák látásmódjukat, fejleszthessék kreativitásukat, és azon képességeiket, melyek szükségesek az önálló és csoportos munkavégzéshez, és olyan technikai és eszközismeretekre tegyenek szert, melyek segítségével elképzeléseiket megvalósíthatják.
A szakkör célja
A program a tipográfia, az alkalmazott grafika és a számítástechnika eszközeivel igyekszik fejleszteni a kreatív gondolkodást, az esztétikai értékrendet és a produktív szoftverhasználatot.
A szakkörön feldolgozásra kerültek az alábbiak
— A design és az alkalmazott grafika történeti áttekintése, területei, elemei, jelentősége
— Névjegy készítése szabad kézzel
— Vektorgrafikus, bittérképes és kiadvány-szerkesztő programok, ikonok, piktogramok
— Ismerkedés az InkScape ingyenes vektorgrafikus programmal, a program grafikai lehetőségei
— Piktogramok tervezése és rajzolása, infografika, prezentáció
— Családi vagy baráti/osztályközösségi kapcsolatokat ábrázoló infografika készítése csoportmunkában
— Színelmélet, színhasználat, színátmenetek, az RGB és CMYK színtér
— Egy mobiltelefon-alkalmazás felületének, kezelőgombjainak megtervezése, megrajzolása
— Színkontrasztok optikai hatásai
— Csomagolópapír tervezése, elkészítése ritmusosan ismétlődő formákkal
— Logó és arculat: közismert márkák logóinak elemzése, arculatuk elemei, arculati kézikönyvek
— Kisarculati elemek tervezése, elkészítése csoportmunkában
— A fénykép: komponálás, témaválasztás
— A fotófeldolgozás alapjai (pixel, dpi), a bittérképes képmanipuláló programok
— Ismerkedés az ingyenes GIMP képmanipuláló szoftverrel
— Karácsonyi címke tervezése, készítése; egyéni újévi üdvözlő tervezése, elkészítése és kivitelezése digitális nyomdagépen
— Betűtörténet, tipográfiai alapismeretek, kiadványszerkesztő programok
— Ismerkedés az ingyenes SCRIBUS kiadványszerkesztő programmal
— Meghívó tervezése, készítése
— Nyomdai alapismeretek, nyomdalátogatás
A szakkörön fejlesztett készségek, kompetenciák
— Önismeret, önreflexió
— Problémafelismerés és problémamegoldás
— Kommunikáció, kifejezőkészség
— Elemzőkészség
— Kreativitás
— Összpontosítás
— Kooperáció
A szakkörön alkalmazott módszerek
— Szemléltetéssel egybekötött előadás
— Egyéni műhelymunka
— Csoportos műhelymunka
Együttműködő partner
Földes Ferenc Gimnázium
A szakkör célcsoportja
Középiskolai csoport (9–12. osztály)
Létszám, időtartam
6 fő, 4×45 perc
Hogyan fogadták a résztvevők a foglalkozás(oka)t? Mivel kapcsolatban mutattak lelkesedést, aktív részvételt?
Idézetek a szakkörön résztvevőktől
A szakkör vezetője
Tellinger András, grafikus
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése